Liquid drumandbass

Oysterzene

Oysterzene

Kicsit repültünk...

2010. szeptember 13. - oyster

Így a borongós hétfőre jöjjön egy kis nyugalom az angol duótól, akik már keresztül-kasul utazták az elektronikus zenét, szét is mentek, össze is jöttek megint, aztán Bukemmel találtak egymásra-szerencsére.

Tegnap a várban kóstoltunk sok jót, és néhány mellényúlást (legalább is nekem nem ízlettek: Degenfeld száraz furmint, és Kiss pincészet olaszrizling). A többi korrekt volt.

Elsősorban - magunkhoz híven - a fehér és rosé irányában kutakodtunk.

Bodrival indítottunk, én egy nagy kedvenc fajtával, a sauvignon balnc-nal, Erika pedig egy olaszrizlinggel. Aztán cseréltünk, mivel neki annyira nem ízlett a rizling, valóban, kicsit öreges volt (2008-as), viszont az SB (szintén 2008-ból) hozta, amit kell, elég jó állapotban volt.

Én utána Vylyan-nél kóstoltam egy chardonnay-t, ami nem volt rossz, de elég meleg volt sajnos (ez amúgy elég jellemző volt szinte mindenhol). Utána jött csak igazi.

Szőkééknél én egy Páskomi Chardonnay, Erika egy "sima" chardonnayt ivott, hát a páskomi bennem régi élményeket ébresztett fel, isteni bor, jó karban is volt, és megfelelő hőmérsékleten jutottunk hozzá.

Itt egy kicsit pihentünk, Erika szeretett volna rosét inni, de előtte én még Sikénél (nagy kedvenc volt a 2008-as SB-ja tavaly egri kirányulásunk alkalmával) ittam egy rizlinget zárásképpen (tudom, hogy nem illendő chardonnay után rizlingezni), nem volt rossz. Utána maradva egerben én ittam (illetve kiöntöttem) a Kiss pincészettől szintén egy rizlinget, darabokban volt, kiöntöttem na. Pedig nem régen egy igen finom 2007-es Cabernet Francot ittunk náluk a Szépasszony-völgyben.

Aztán már én is a rosé irányába tendáltam, Dulánál ittunk egy nem rossz rosét, nagyon hasonló volt a korábban általunk néhányszor már vásárolt Lelovits roséhoz.

Aztán áttértünk a Tokaji szigetre, ott tényleg csak egy nyalat Degenfeld száraz furmintot kóstoltam, nem ízlett.

Utána a villányi korzót vettük célba, de odafelé még jött egy kis pannonhalmi rosé, jó volt, hideg, és üdítő.

Aztán a csúcs Tiffánék Mágus cuveéje volt, bár én többre számítottam, bevallom.

A végén, már hazafelé, levezetésképpen, Frittmann roséját nyaltuk meg (szintén teljesen elítélhető módon), de nem vörös ízével a számban akartam lebandukolni a várból. Gyerekek, ez nagyon jó gyümölcsös, kicsit túllőtt bor, szerencsére Frittman szinte teljes szortimentje megvan a sarki vegyedben. Csakúgy, mint a Vinagora sátorban a fesztivál roséjának választott, szintén kunsági Gál Lajos borai - jó nem? Úgyhogy hamarosan az övéit is megkósoltjuk.

 

Összességében kellemesen csalódtam. A belépő (meg a kaja+víz, amiben nem volt részünk) árát leszámítva szerintem annyira nem húzós borokat kóstolni , legalább is az általunk kedvelt könnyű fehéreket, és rosékat (persze aki testes vöröset akar, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia). De a hangulat is kellemesebb volt, mint amire számítottam. Vegyes a közönség, nem puccparádé az egész, egy csomó fiatal volt, ami nagyon üdvözlendő, még ha felük külföldről érkezett, akkor is.

Ahhoz képest, hogy a györöki bornapon is 200.- egy deci bor, szerintem korrekt.

A bejegyzés trackback címe:

https://oysterzene.blog.hu/api/trackback/id/tr952292408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiFeX 2010.09.16. 14:19:13

A kellemes csalódásban abszolút egyetértünk. Jó volt látni a sok mászkáló, borral ismerkedő embert/fiatalt/külföldit.. bár ilyenkor mindig találkozik az ember a "másik fajtával" is, értsd: fontoskodó, minden üveg bort lefotózó, mindenkit névről ismerő, bennfenteskedő f..*.. szóval polgártárssal.
Én is Hozzátok hasonlóan kezdtem, sok fehér és rosé, aztán a végére egy kis vörös. Bár voltam szombaton és vasárnap is.. a szombati esőben kicsit jobban csúszott a bor, vasárnap már csak óvatosan kóstolgattam (másnap meló ugye =).
Mostanában abszolút Szekszárd a kedvenc, mivel júniusban egy igen jól sikerült hosszú hétvégét töltöttünk ott, belátogattunk, elbeszélgettünk magával Heimann Zoltánnal és Bodri Istvánnal is pl.. igazi jó házigazdák, vendéglátók mindketten. Tehát nem maradt ki most sem a Heimann Viognier és a Fuchsli (az egyik kedvencünk, fröccsnek is zseniális), Bodrinál szinte mindent végigittunk a könnyedebb szortimentből, volt Kati, Rozi, Orsi, SB és Olasz Selection. Szerintem zseniális a 2 utóbbi.. az Olasz egy kicsit talán túl fás, mondjuk nem véletlen, 1/3-ada elsőtöltésű barrique-ban volt.. valószínűleg most ez volt a cél, de a sauvignon blanc mesteri.
Most Villányt kicsit mellőztük, csak a Polgáréknál ittunk 1-1 Sillert és Ficánkát (ez egy új Siller rosé habzóbor, szerintem kellemes, igazi nyári, koraőszi darab), Eger is nagyjából kimaradt, egy Demeter 1/2 8 kivételével.
Voltunk még Lelovitsnál, ő is egy igen barátságos srác, még emlékezett a Bacchus-os, botrányba fulladt, ifjú villányi borászok kóstolójára =) ..és nem mellesleg szépek a vörösei is a rosé mellett.
Ami viszont nekem teljesen új volt, egyrészt a Kárpát-medencei borászok, itt kóstolgattunk mindent vegyesen, általában kifejezetten jó borokat.. és Luka Enikő. Na őt tudom még ajánlani.. ha jól emlékszem nem olcsók a borai, viszont kifejezetten jó ivású, de tartalmas vörösök.
..alig várom a következő lehetőséget, amikor lehet menni muslincáskodni =)
süti beállítások módosítása