Liquid drumandbass

Oysterzene

Oysterzene

Kínaias_marhahús

2010. szeptember 06. - oyster

Van az úgy, hogy az ember nem mexikóira vágyik. Az elmúlt hetekben nagyon sok (heti 3) kínai büfés kaját ettem, lett evőpálcikám is - vicces. 

Múlt héten egyedül töltöttem egy estét, így a barátnőm által nem kifejezetten kultivált marhahúsból tudtam főzni (magamnak). Természetesen kínai-jellegű ételre gondoltam, vettem egy újabb adag szójaszószt, és nekiláttam.

Szupermarketemben az akciós újság leárazott marhaszegyet ígért, amiből nem lett semmi (szemetek!), így maradt a marhanyak. Nevörevörögen...
Az 50 dkg húsnak legalább harmadát kidobtam az ínak miatt. Naja, aki kurvának áll, ne lepődjön meg…Még soha nem készítettem marhanyakat, de nem is fogok. (Pécsi kiránduláson ettem egy öreg hölgy által készített vadast marhanyakból, hát az valami isteni omlós volt, ezért gondoltam, milyen jó lesz marhanyakból fűzni, ha már szegy nem volt).
 
Wokban készült az étel, de elképzelésem ellenére sajnos párolni kellett a húst, hogy ehetőre puhuljon, így érdemes fedővel rendelkező lábosban nekilátni ügyesen.
 
Egészen egyszerű:
 
50 dkg marha…amit akarsz
1 Pritamin paprika
5 gerezd fokhagyma
2 közepes sárgarépa
2 fej hagyma (vörös vagy lila, mindegy)
Csípős szósz, szójaszósz, bors, só, szerecsendió
 
A marhahúst minél vékonyabb szeletekre vágom, kicsi, 5x5-ös négyzeteket/háromszöget/kört formázva (ahogy adja a hús).
A forró olajra dobok 2 gerezd apróra vágott fokhagymát, iszonyú meleg olajra ám. 1 perc után jöhet a marha. Átforgatom, két percre rá jöhet fél fej apróra vágott hagyma.
 
Várunk, keverünk, várunk, keverünk, várunk…
 
Amikor már gondoljuk vagy érezzük, vagy úgy látjuk, hogy kell, öntünk alá némi vizet, borsozhatjuk és rádobhatjuk a csipet őrölt szerecsendiót, és a csípős szószt is (ízlés szerint, ha só van benne, talán célszerű később).
 
Amint zsírjára sül, és már majdnem készen van, hozzátesszük a vékonyra szelt sárgarépát és a maradék apróra vágott fokhagymát, majd 3 perc múlva a nyolcadokba vágott másfél fej hagymát. Ezzel már csak szinte átforgatjuk, hozzátesszük a szójaszószt (3 ek), és készre pároljuk.
 
Az apróra vágott hagymától és a szójaszósztól egészen tartalmas levet kapunk. Nem rossz étel, aki szereti a csípőst, tegyen rá, ahogy kívánja. A fokhagyma sok benne, így eleve nem lehet olyan rossz.
 
Rizzsel, vagy bármilyen megszokott kínai körettel ehető szerintem.
 
Ehhez valami mélyebb, lágy vöröset kellene inni, hadd csillapítsa a „csipejét”. Ehhez még annyira sem értek, mint a fehérhez, döntsön ki-ki maga.

A bejegyzés trackback címe:

https://oysterzene.blog.hu/api/trackback/id/tr22275323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása