Liquid drumandbass

Oysterzene

Oysterzene

A világ legjobb sült krumplija

2010. szeptember 08. - oyster

Jamie egyik műsorában láttam már vagy két-három éve. Az alapján csinálom ezt a verziót, nagyjából szerintem így ajánlotta ő is, de azért nem emlékszem pontosan.

Nagyon egyszerű. Arányokkal nem vacakolnék, kinek milyen sok vendége van, de most én hétvégén így és kb. ennyit csináltam.

Hozzá:
- 1,5 kg krumpli
-5 szál sárgarépa
- 3 szál gyökér
- 5 gerezd fokhagyma
- só, bors, kakukkfű
-10 dkg vaj
- olívaolaj
 
A nagyobb darabokra (min 3x3-as kockákra) vágott krumplit feltesszük főni hideg vízben, amennyi épp ellepi. Melegítjük, forrástól számítva 5-6 percig főzzük még. A répát és gyökeret is együtt fűzzük a krumplival, azokat én hosszabbra szoktam hagyni, nem kockára vágom.
 
Abban az edényben, amiben majd sütjük a krumplit, vaja olvasztunk kis olívaolajjal (én ezt a platnin szoktam megtenni nyilván) beletesszük az apróra vágott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, és a szárított kakukkfüvet is pirítjuk. A krumplit hozzátesszük, átforgatjuk, amennyire lehet, és betesszük 200 fokra előmelegített sütőbe, lehetőleg légkeverésre. Ha úgy érezzük, hogy nem elég az olaj, a tetejét is meglocsolhatjuk.
 
Míg teljesen meg nem pirul (aranybarnára) azért negyed óránként át kell keverni. Mindig más, de azért másfél óra alatt eléri a szükséges állagot: kívül roppan, belül puhább.
Most a hétvégén lett eddig a legjobb. Vele együtt sült most a hozzá kevert csirkemáj, illetve az elején a vajhoz tettem egy kis maradék bacont, nem rontja el, annyit mondhatok.
 
Isteni körete volt az egyben sütött májjal töltött, baconbe tekert sertéskarajnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://oysterzene.blog.hu/api/trackback/id/tr42279984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása