Liquid drumandbass

Oysterzene

Oysterzene

Ricottás sült paprikakrém padlizsánnal

2010. szeptember 29. - oyster

Mostanában kenyérre, pirítósra valókkal játszadozom, ezek így lassan hidegre fordulva meg tudják melengetni az embert.

Most kaptunk paprikákat rokonainktól, vettem hozzá még bogyiszlóit, és - sajnos - kápiát, aztán lett egy paprikakrém.

Na, de azért nem olyan egyszerűen, mivel volt szép padlizsán, gondoltam, a ricotta is megy hozzá, és nagy sikereket arattam vele - remélem, őszinték voltak a kollégák.

Hozzávalók:

 
1 közepes padlizsán
4 kaliforniai paprika, lehetőleg színes
10 dkg ricotta
5 dkg vaj
1 csomag petrezselyem
1 közepes paradicsom
10 dkg mozzarella
1 fej lilahagyma
4-5 gerezd fokhagyma
Csipet só, bors
 
A paprikát megmosom, tepsire teszem, kevés olívaolajat és sót teszek rá. A padlizsánt kissé bevágom a közepén, hogy a gőz szabadulni tudjon. A hagymát is bemetszem.
 
250 fokra előmelegített sütőbe teszem felső pirítós állásba, minél közelebb a tepsit. Sütöm addig, míg a paprikák külseje fekete nem lesz, közben egyszer megforgattam őket. A forgatáskor beledobom a tepsibe a fokhagymákat.
 
Amint kész, kiveszem, és egy tálban légmentesen lezárom 10 percre.
 
Utána a paprika héjától megszabadulok (minél húsosabb a paprika, annál könnyebben), a padlizsánt is megpucolom, mindent (fokhagyma, hagyma, padlizsán, paprika) lehető legapróbbra vágok a hámozott paradicsommal együtt, és összekeverem. Mint korábban mondtam, én kápiát vettem, mivel nagyon szeretem, de vagy nagyon sok kell hozzá, hogy méretes legyen, vagy inkább a kaliforniaira érdemes benevezni.
Amíg még langyos a massza, belekeverem a szobahőmérsékletű vajat és a ricottát, valamint a szintén apróra vágott mozzarellát és a petrezselymet. Sóval, borssal ízesítem.
 
Utána érdemes betenni a hűtőbe, hogy megdermedjen, és jól kenhető legyen pirítósra.
Szárított, érlelt sonkát és nagyon vékonyra szeletelt paradicsomot teszek a krémmel megkent kenyérre felszolgálás előtt.
 
Elég jó...

A bejegyzés trackback címe:

https://oysterzene.blog.hu/api/trackback/id/tr432332389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása