Liquid drumandbass

Oysterzene

Oysterzene

Káposztás hús?

2010. december 13. - oyster

Nagyon finom lett. Mindig rá kell jönnöm, hogy a káposzta nagy ajándék. A kel, a lila, a fejes, mindegyik fajtája. Savanyítva, illetve jófajta káposztasalátában pedig nem kell bemutatni.

Na, most Édesapám hozott a múlt héten készített frittata mellé (még most is mossuk a serpenyőt az oldalára égett tojás miatt, pedig egészen kiváló, egyszerű étel) savanyú káposztát, de nyilván nem tudtuk megenni az egész egy kilót. Ő javasolta, hogy kezdjek vele valamit. Ekkor már felsejlett előttem, hogy valamilyen sertéshússal elkészítve talán toroskáposzta-szerű cuccot tényleg lehetne készíteni belőle.
Szombaton aztán összeraktam a fejemben a receptet, megkérdeztem a Kedvest, hogy jó lesz-e, azt mondta, mindenképpen. Így a lejárt láb, többféle karácsonyi zacskó (főleg könyv) után, alig vártam, hogy hazaérve álljak még egy kicsit a konyhában. Megérte.
 
Hozzávalók:
 
- 60 dkg sertéscomb
- 25 dkg erdélyi szalonna
- 75 dkg krumpli
- 50 dkg savanyú káposzta
- 2 közepes fej hagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 20 dkg lecsó
- kaukázusi fűszerkeverék – itthon is ismert fűszerek keveréke az Arbatból
- fél hegyes-erős paprika
 
A húst apróra kockáztam, és előpirítottam, mivel nincs nagyobb serpenyőm, a wokban álltam neki. Kivettem a húst, a levével együtt, megpirítottam a szalonnát, hozzátettem a hagymát, pároltam, míg már majdnem barnulni kezdett, a fokhagymát is beledobtam, és utána rá a káposztát. Nagy lángon vagyunk, hogy oda-odakapjon egy-két szál a káposztából (a savanyút elég jól átmostam előtte). Ezeket pároljuk, vizet teszünk hozzá, nehogy leégjen.
Fűszerezünk persze közben, folyamatosan, kóstolgatások alapján. Rátettem az apróra vágott krumplit, adtam neki 5 percet (nem kevertem, hanem a tetején hagytam), és utána rá a húst. Ezt sem kevertem, hadd gőzölögjön. Mivel a woknak nincs fedője, így alufóliával fedtem be. Aztán azért összekevertem, adagoltam hozzá további vizet, amikor elfőtte, és így szépen lassan összeértek az ízek.
A végén egy kis tejföllel a tetején tálaltam.
Lehet, hogy a krumpli kicsit sok lett, inkább több káposzta kellett volna bele.
 
Isteni étel, egyszerű, és ami szintén nagyon fontos, olcsó is, kettőnknek kijött 2000-ből, és még ma is azt fogom enni – fél adag maradt kb.
 
Érdemes kipróbálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://oysterzene.blog.hu/api/trackback/id/tr282512611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása